اخبار و مقالات

مرغ گران نیست
تاریخ انتشار : 1395/7/3 ساعت 10:47:49



مرغ گران نیست
 
۱۵:۴۷ (دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۵)
اخبار مرتبط
» مرغ سبز تولید می‌شود،مرغ ارگانیک نداریم/چند کشور متقاضی مرغ سبزند
» احتمال کاهش قیمت مرغ در بازار
» ثبات قیمت مرغ در بازار/ قیمت به 7600 تومان رسید

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام تاکید کرد که قیمت گوشت مرغ در بازار مصرف گران نیست.

حسن رکنی امروز در حاشیه دیدار وزیر جهاد کشاورزی با وزیر کشاورزی رومانی در تهران، اظهار داشت: قیمت امروز مرغ در بازار مصرف به‌طور میانگین 7200 تومان است و قیمت این محصول نسبت به دو هفته گذشته افزایشی نداشته است.
 
وی با اشاره به نزدیک شدن به ما محرم و افزایش مصرف گوشت در افزود: مشکلی برای تأمین مرغ مصرفی درماه محرم وجود ندارد و  ذخایر کافی و در دسترس موجود است و در صورت لزوم نیز مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام عرضه می‌شود.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: نرخ عرضه لاشه در مراکز عمده دام سبک 31 هزار تومان است همچنین هر کیلو گرم گوشت گوساله بین 30 تا 35 هزار تومان عرضه می‌شود.
 
رکنی در خصوص صادرات دام زنده از کشور گفت: صادرات این روال عادی خود را داشته و  و به کشورهای حوزه خلیج‌فارس که مشتری دام سبک و کوچک ما هستند صادر می‌شود و دراین‌ارتباط شاهد توقفی نبوده‌ایم.
 
وی با اشاره به اینکه 820 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود افزود: برای تأمین نیاز کشور تنها به واردات 80 هزار تن دام داریم که این امر منحصر به گوشت گوساله و گاو نیست و ممکن است شامل گوشت دام سبک نیز شود.
 
به گزارش خبرنگار تسنیم گزارش‌های میدانی در سطح شهر نشان می‌دهد که برخلاف ادعای معاون وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر عدم افزایش قیمت مرغ در بازار مصرف در دو هفته گذشته نرخ این محصول در بازار مصرف 7 هزار و 400 تومان تا 7 هزار و 800 تومان قیمت داشته است./ تسنیم